Før du setter i gang med nettbutikk

Å bygge en nettbutikk bør gjennomføres i ulike faser: Oppstart, drift og vekst

Å drifte en nettbutikk med suksess handler om å få systemer til å jobbe optimalt sammen. Med nettbutikk fra PCK AS, foregår ALL vareadministrasjon fra PCKasse, og nettbutikken din er til enhver tid et speilbilde av kassen. 
Bilder, tekst, innhold, pris, tilbud, ordrebehandling, logistikk, regnskap – alt administreres fra PCKasse. 

Det er komplekst å lage en GOD nettbutikk, og derfor anbefaler vi alle våre kunder å dele «prosjekt nettbutikk» inn i ulike faser.

Oppstart

1. Sørg for at du har et ryddig og oversiktlig vareregister 
God kontroll på grunndata er alfaomega for solid drift
2. Hvem er din målgruppe? Hvilke kunder vil du nå ut til? Har du vurdert kundeklubb
3. Har dere gjort dere noen tanker om markedsføringsplan? 
Dette bør være et fokusområde for å drive handlende kunder til din butikk

Drift
4. Design – sørg for at alt markedsarbeid skaper bedre konvertering til din nettbutikk. Husk alltid på førsteinntrykket! 
5. Vedlikehold vareregisteret til enhver tid – og skap gode rutiner

Vekst

6. Når man er i en vekstfase og alt det overnevnte er på plass, pleier vi å si at fordeling mellom system og markedsføring er 20/80 – altså, 20% system og 80% markedsføring : Bruk penger på synlighet ! 
Med facebookannonsering, annonser på Instagram, synlig instagramfeed i nettbutikken, Google Shopping, søkemotoroptimalisering, Google Ads – og ikke minst kundeklubb
Nå kundene der de er – rett i lomma! 

Nivåer vi tilbyr

Vår nettbutikkløsning er delt inn i fem ulike nivåer for å kunne tilfredsstille de ulike preferansene brukere av PCKasse har

Standard nivåer

Se mer
Se mer
Se mer

Premiums nivåer

Se mer
Se mer